wtorek, Grudzień 14th, 2010

Magia świątecznych reklam

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Coraz częściej na wystawach sklepowych możemy dostrzec świąteczne ozdoby, pięknie przystrojone choinki, pluszowe mikołaje czy kolorowe światełka. Jednak okres przedświąteczny to doskonały czas dla reklamodawców. Reklamy wówczas wyjątkowo przyciągają uwagę konsumentów, ponieważ są kolorowe, ciekawe, a przede wszystkim dlatego, że nawiązują do czasu, który każdy z nas bardzo lubi. Uwielbiamy patrzeć na rzeczy, które przypominają nam ten cudowny okres, a także słuchać lecących w tle piosenek świątecznych oraz kolęd. Reklamowanie towarów lub usług działa wyjątkowo perswazyjnie zwłaszcza przed świętami, ponieważ jest to okres kupowania prezentów, a reklama niekiedy pomaga nam dokonać odpowiedniego wyboru.  Poza tym wiele towarów jest sprzedawanych w świątecznych promocjach, więc dużo taniej niż zwykle, a reklamy mają nam ten fakt zakomunikować. Niestety najbardziej podatne na ich wpływ są dzieci, które widząc w telewizji nową zabawkę czy Przytulankę, chcą ją od razu mieć lub proszą rodziców, aby sprawili im ją na gwiazdkę. Oprócz sposobu na pozyskanie potencjalnych klientów, reklamy mogą działać także korzystnie na samopoczucie osób, które je oglądają. Jak zazwyczaj większość reklam powoduje wśród telewidzów podenerwowanie, tak widok uśmiechniętego Mikołaja i reniferów ciągnących jego sanie, choinki ubranej w kolorowe lampki, prószącego śniegu, wprawia nas w dobry nastrój sugerując, ze niedługo zasiądziemy z całą rodziną do wigilijnej wieczerzy i będziemy śpiewać kolędy oraz cieszyć się wspólnie spędzonymi chwilami. Święta bowiem to taki czas, w którym jesteśmy dużo bardziej tolerancyjni i wyrozumiali. Nie da się jednak ukryć, że to, co cieszy nasze oczy, dla innych jest po prostu źródłem zarobku.

Podziel się z innymi
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Google Buzz
  • Wykop
  • Twitter
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.